måndag 15 augusti 2016

PERSSON KOMMUNIKATION BLIR DEARVALLEY. IGEN.

Persson Kommunikation blir Dearvalley - igen. Vi satsar i Öresundsregionen och går starka ur ett nedlagt samarbete med Norska Media Bergen och Media Stockholm.

Samarbetets ambition var att få mer muskler och att dela på uppdrag lokalt utifrån den kompetens som krävdes för olika kunder och uppdrag. Men tyvärr visade det sig att det inte fanns ekonomi i koncernen utan att vi istället blev en kassako till de andra byråerna.

Vi valde därför att avsluta samarbetet och har gått stärkta ur affären med våra egna ambitioner på att bli starka i Skåne med ett tydligt konsumentfokus.

Och med det sagt så går nu namnet Persson Kommunikation i graven. Och vi säger hej till Dearvalley (igen) som vi nylanserar. Men varför då?

Jo, svaret är enkelt. Dearvalley startades 2008 med ambitionen att vara en ny typ av nätverksbyrå med kreatörer, strateger, projektledare, produktionsledare, programmerare – you name it! Men vi var på tok för tidiga i vårt nätverkstänk och skånska marknaden var inte mogen. Men nu 8 år senare har den skånska marknaden kommit ifatt vårt ursprungserbjudande och idé. Idag består vi av en bas av kompetenser som är anställda, plus ett nätverk med kompetenser som vi kopplar på vid behov – allt för att du som kund ska kunna få det skräddarsytt och utifrån vad som är bäst för dig. Varför betala för ett helt entourage när man t ex bara behöver en formgivare!?

Många marknadschefer och andra köpare av kommunikation och design upplever en enkelhet i den flexibiliteten som vi kan erbjuda genom att du jobbar med de personerna du vill och är i behov av. Dessutom är det en självklar utveckling för oss som kommunikationsbyrå när många företag satsar på att bygga upp inhouse-avdelningar. Vi kan fungera som företagets förlängda arm på marknadsavdelningen, ge kreativa och konceptuella booster, eller som en helhetsbyrå, digitalt och analogt.

- Att driva och utveckla en kommunikationsbyrå i en stad som förr var byråtät men som utarmats efter flyttar, nerläggningar och nedskärningar (både på byrå- och marknadsavdelningssidor) känns spännande och utmanande fortsätter urhelsingborgaren Mattias. 

- Vi vill verka för att fler företag ska välja att jobba kvar med lokala aktörer. Inte flytta till Stockholm eller Malmö som vi sett mycket av på sistone. Därför händer det mycket hos oss just nu och vi har flera ben som vi utvecklar och satsar på. Vi gör även en stor satsning på vårt digitala erbjudande genom utbildning på Hyper Island för att leda våra kunder och skapa rätt content som ger tillbaka. Samtidigt håller vi hårt i vår kärnkunskap som framförallt är inom detaljhandeln där vi har flera roliga uppdrag med både förpackningsdesign, butiksuppdrag och kommunikation, säger Emelie Rendahl, som är den andra delägaren i företaget tillsammans med Mattias.

Ring gärna om du vill prata lite mer.
Mattias Rendahl, 0767 64 03 02
















Ägarna Mattias Rendahl, Art Director/kreatör & Emelie Rendahl, Grafisk formgivare/designer